rainbow-konan’s diary

愛知県江南市について私の思う事と、趣味について書きます

Xmasの苦い思い出 / Bitter memories of Christmas

お疲れ様です。

 

この時期になると思い出すのが高校生の時、彼女とのXmasです。

彼女に、「Xmas、プレゼント何がいい?」と聞かれ、

私は背伸びして、「ネクタイがほしい」と言いました。

 

Xmas近くの日曜日、『名古屋三越百貨店』に行きました。

当時、ファッションはDCブランドブームでバブル絶頂期、若年層の買い物は『名古屋三越』という認識でした。

 

ネクタイ売り場を目の前にした時、お客さんで混雑している中、一際目立つ店員さんいました。

彼女が先に目にして、「カッコイイ」とキャッキャッしていたのを思い出します。

私もタレントさんみたいに見えました。

売り場に入り、どれがいいか分からずにいると、あの男性店員さんが「どんな感じのものをお探しですか?」と声をかけてくれました。

彼女が私を見る目と全く違う、恋する乙女の目をしている。

当時、彼女は今でもカッコイイが吉川晃司氏や舘ひろし氏の大ファンで、この店員さんの雰囲気が2人を2で割ったような方でした。

見た目も背が高く、ダブルのスーツを着こなし、香水のいい香りがしました。

 

店員さんは親切に対応してくれて、

「プレゼントですか?」と、聞き彼女が私へのXmasプレゼントと答えました。

すると、店員さんが私に、「高校生ですか?」と聞いてくれて、返事をしました。

店員さんが、「若い方で店頭にあるものなら、『ニコル』『Mr.junko』あたりかなぁ」と言い案内してくれました。

また、「スーツかジャケットはどんな感じ?」と聞かれ、黒が流行りということもあり、「黒のカジュアル系ジャケットです」と答えました。

 

当時、私はファッション雑誌で見ていて好きなブランドがあり、店員さんに「『PASHU』『ficce』はありますか?」と聞いたところ、店員さんが「お目が高い」と答えてくれました。

「残念ながら、店頭にはないんですよ」と、対応してくてたのを覚えています。

 

高校生ですから、そんなにかしこまったスーツも着ることもなく、また似合わない。

なんせ、背伸びしたい年頃でネクタイすらも似合わないことを理解していませんでした。

 

それでも、店員さんは「若いけど冒険してみる気ある?」と聞いてくれて、「どういうことですか?」と私が聞くと、チョット遊び心のある『イッセイ・ミヤケ』のネクタイを案内してくれました。

確かに、生地感のある楊柳系で黒ベースだから、カジュアル系でも合わせやすそうなネクタイでした。

値段も高校生でも頑張れば出せる金額のものを提案してくれました。

私も気に入り、彼女に「これでいい」と言い決めました。

 

包装もブランドパッケージにリボンを付けてくれて、いいプレゼントとなりました。

しかし、その後の彼女のはしゃぎ方に頭を抱える事となり、苦いmasとなったのを今でも覚えています。

 

バブル期に出合った、あの店員さんは今でもカッコイイのかなぁと思い出します。

 

 

thank you for your hard work.

 

At this time of year, I remember Christmas with my girlfriend when I was in high school.

She asked her, "What gift would you like for Christmas?"

I straightened up and said, ``I want a tie.''

 

On a Sunday near Christmas, I went to the Nagoya Mitsukoshi Department Store.

At that time, the fashion boom was at its peak with the DC brand boom, and young people thought that Nagoya Mitsukoshi was the place to shop.

 

When I was in front of the necktie section, there was a clerk who stood out among the crowd of customers.

She remembers that she saw it first and she was like, "That's cool."

I also looked like a celebrity.

When I entered the store and wasn't sure which one I wanted, the male clerk asked me, ``What kind of item are you looking for?''

She has the eyes of a maiden in love, completely different from the way she looks at me.

At that time, she was still a big fan of Koji Yoshikawa and Hiroshi Tate, and the atmosphere of this store clerk seemed to divide them in half.

He looked tall, wore a double-breasted suit, and smelled of perfume.

 

The store staff responded kindly,

She asked, "Is it a present?" and I answered that it was a Christmas present for me.

Then, the clerk asked me, ``Are you a high school student?'' I answered.

The store clerk said, ``If you're young and have something in the store, it's probably ``Nicole'' or ``Mr.junko'' and showed me around.

I was also asked, ``What do you think of a suit or a jacket?'' Since black is the trend, I answered, ``It's a black casual jacket.''

 

At that time, I saw a brand in a fashion magazine that I liked, and when I asked the store clerk, ``Do you have ``PASHU'' or ``ficce''?'', the clerk replied, ``I have a good eye for it.'' I did.

I remember her replying, ``Unfortunately, we don't have it in stores.''

 

I'm a high school student, so I don't wear very formal suits, and they don't suit me well.

After all, I didn't realize that I was at the age where I wanted to stand tall and that even a tie didn't look good on me.

 

Still, the store clerk asked me, ``You're young, but are you willing to go on an adventure?'' When I asked, ``What do you mean?'', she showed me a playful ``Issey Miyake'' tie. He gave it to me.

Indeed, since it has a textured willow texture and a black base, it was a tie that would be easy to match with casual styles.

He suggested a price that even a high school student could afford if he worked hard.

I liked it too, and decided that this was it.

 

The packaging was branded with a ribbon, making it a nice present.

However, I still remember the bitter masturbation I had because I had to worry about the way she was having fun afterwards.

 

I still remember how cool the store clerk I met during the bubble period was.