rainbow-konan’s diary

愛知県江南市について私の思う事と、趣味について書きます

評判の悪い病院には気を付けましょう / Beware of hospitals with bad reputations

お疲れ様です。

 

20人程度の集会で病院の嫌な話を聞きました。

 

医 師:「あんたはここに来ると、どこが痛い、ここが痛いとうるさいな」

知人A:「先生に症状を教えないと治療してもらえないからです」

 

知人B:「先生、俺、患者だぞ。何でそんなに偉そうな言い方しかできない?」

医 師:「すいません」

 

ひとつひとつの会話の流れは端折りますが、この医師に問題があることは確かなようです。

江南市村久野にある『ほしのクリニック』の診察での話です。

 

医師が患者を見て態度を変えるのはいけません。

人生の先輩方の話を聞いていて、気分が悪くなりました。

 

しかし、悪い医師とは思えないことがあるんです。

知人が、休日前に出来物ができて困っているときに電話で確認すると、

「今から、来てくれたら診ますよ」

と、言ってもらえ、出来物の手術を緊急でやっていただけたようです。

 

私の伯父もここに通院していましたが、悪い噂を聞いたことがなかったので意外でした。

伯父は気が強いから、医師も患者を見てのことかな。

 

この村久野にはもう一つお勧めできない病院があります。

7年ぐらい前の話ですが、伯母が左腕が痛くて通院していたのですが一向に回復しません。

そこで、『江南厚生病院:整形外科』で診てもらったところ、CTも撮らずに、

医師:「『骨折』しています」

伯母:「だって先生、『変形性肘関節症』だって言われましたよ」

医師:「痛みが、関節から5cmズレていてそれはありません」

 

結局、骨折でしたのでギブスして治りました。

 

後に、友人にこの話をしたところ、

「地元の人は、『小原外科』には行かないよ」

と、言っていました。

 

やはり地元の人は情報もっていますね。

 

thank you for your hard work.

 

At a gathering of about 20 people, I heard an unpleasant story about the hospital.

 

Doctor: "When you come here, where does it hurt?"

Acquaintance A: "If you don't tell the doctor about your symptoms, they won't treat you."

 

Acquaintance B: “Doctor, I am a patient.

Doctor: "Excuse me"

 

The flow of each conversation is cut short, but it seems certain that there is something wrong with this doctor.

This is a story at a medical examination at "Hoshino Clinic" in Murakuno, Konan City.

 

A doctor should not change his attitude when he sees a patient.

He listened to the seniors in his life and felt sick.

 

But sometimes he doesn't seem like a bad doctor.

When an acquaintance is in trouble with something happening before a holiday, when he calls to check,

“From now on, if you come, I will examine you.”

Said, it seems that I was able to do the surgery of the event urgently.

 

My uncle also used to go to the hospital, but he had never heard of the bad news, so it was surprising.

My uncle is strong-willed, so I guess the doctor also looks at the patient.

 

There is another hospital in this village Kuno that I do not recommend.

About seven years ago, her aunt went to the hospital with pain in her left arm, but she never recovered.

So she went to "Konan Kosei Hospital: Orthopedic Surgery" and found that she didn't even take a CT scan.

Doctor: "I have a 'broken bone'"

Aunt: "Because the teacher said it was 'elbow osteoarthritis'."

Doctor: "The pain is 5 cm away from the joint and there is no such thing."

 

After all, it was a fracture, so I put on a cast and it healed.

 

Later, when I told my friend about this,

"Locals don't go to 'Ohara Surgery'."

It said.

 

After all, locals have information.