rainbow-konan’s diary

愛知県江南市について私の思う事と、趣味について書きます

NTT『モデム』は定期的に交換してくれないのは何故? /Why doesn't NTT replace the modem regularly?

お疲れ様です。

 

最近、『電気メーター』『水道メーター』の交換が立て続けにありました。

しかし、私の契約しているNTT『モデム』の交換は14年してくれないんです。

これだけ年数が経っているものですから、たまに接続障害があったりします。

 

そこで、私なりに考えてみました。

『水道メーター』『電気メーター』は定期的に交換していただけるのは、メーターの数値に問題があると企業側に『損失』が発生します。

『水道メーター』に関しては、水道局の交換義務がありますね。

 

それに比べて、『モデム』は故障したとしても契約者が困ることがあっても、NTTには『損失』が発生しません。

要は、NTTは『顧客第一主義』ではないということです。

自社に損失が無ければ問題ないのでしょう。

 

仮に、『モデム』が故障した場合、『電話』『インターネット』も使えなくなり、NTTに連絡すらできません。

スマホも契約していなかったら、連絡手段はなくなります。

最近では『公衆電話』も中々ありませんよね。

 

NTTさんにお願いしたいのです。

『モデム』定期的に交換をしてください」

もう少し、顧客を大切に扱っていただきたく思います。

 

 

 

Thank you for your hard work.

 

Recently, I had to replace my electricity meter and water meter one after the other.

However, the NTT modem I have contracted with has not been replaced for 14 years.

Since it's been around for so long, there are occasional connection issues.

 

So I thought about it.

The reason why the water meter and electricity meter are replaced regularly is because if there is a problem with the meter reading, the company incurs a loss.

 

The waterworks bureau has an obligation to replace the water meter.

 

In contrast, even if the modem breaks down and causes trouble for the subscriber, NTT does not incur a loss.

 

In short, NTT is not "customer-first."

 

It's not a problem if there is no loss for the company.

 

If the modem breaks down, you won't be able to use the telephone or the Internet, and you won't even be able to contact NTT.

 

If you don't have a smartphone contract, you will have no way to contact them.

 

It's hard to find public phones these days.

 

I would like to ask NTT for help.

"Please replace your modem regularly."

I wish they would treat their customers with a little more care.