rainbow-konan’s diary

愛知県江南市について私の思う事と、趣味について書きます

『資源ゴミ立ち当番制』廃止へ進展? /Progress toward abolishing the 'resource garbage standing turn system'?

お疲れ様です。

 

昨年から、

『資源ゴミ立ち当番 廃止』

を、訴えてきましたが、市議たちの努力により廃止(?)へ進展がありました。

 

最初は、江南市「資源ゴミ立ち当番の廃止」のお願いをメールしましたが手応えが全くない状態。

埒が明かないと感じ、私なりに多方面へメール等をしました。

そして、ここに昨年5月に記事を書かせていただきました。

もっと簡単に、Twitterで拡散することも考えましたが地道な方法にしました。

 

昨年、議会で長尾市議の『資源ゴミ立ち当番制』での質問に対して、行政は「検討する」という回答になりました。

問題が前進した瞬間です。

ただ、私は営業職経験者として、この言葉は逃げの言葉であると読んでいました。

 

それから6ヶ月、我慢しましたが進展がない。

やはりな。

市議も質問したっきりで、詰めが甘い。

また、ブログで政治は結果』と、書かせていただきました。

その後、タイミングよく、共産党さんが議会で質問をしてくれました。

ここから一気に『資源ゴミ立ち当番制 廃止(?)』へ進展していった気がします。

全ては、タイミングと市議さん達の努力であると一市民として感謝しております。

 

この問題も6年前から、東猴市議が行政に問題定義してくれていなかったら、進展しなかったと思います。

 

しかし、今年になり急展開したのは、何故でしょう?

6年間動かなかった問題が、急に動き出した理由は知りたい。

 

これから、江南市廃棄物減量等推進協議会での議論の活発化により、廃止になることを期待します。

 

何かを変えたいと思ったら、行動してみることで、現状が動くと私は信じています。

 

thank you for your hard work.

 

Since last year,

"Recycled waste standing duty abolished"

However, due to the efforts of the city council, progress has been made in abolishing (?).

 

At first, I sent an e-mail to Konan City asking them to abolish the duty to stand for recyclable garbage, but there was no response at all.

I felt that the situation was not clear, so I sent e-mails to many people in my own way.

And here in May last year, I wrote an article.

I thought about spreading it on Twitter more easily, but I chose a steady method.

 

Last year, in response to Nagao City Council's question on the "resource garbage standing turn system" at the assembly, the administration responded that it would "consider."

This is the moment when the problem moves forward.

However, as an experienced sales person, I read this word as an escape word.

 

Six months have passed since then, but there has been no progress.

As expected.

The city council also asked questions clearly, and the closing was loose.

Also, on my blog, I wrote "Politics is the result".

After that, Mr. Communist Party asked a question at the parliament at good timing.

From this point, I feel that it progressed all at once to the ``abolition (?) of the resource garbage standing duty system''.

As a citizen, I am grateful that everything was due to the timing and the efforts of the city council members.

 

I don't think this issue would have progressed if Donghou City Council hadn't defined the issue to the administration six years ago.

 

But why the sudden expansion this year?

I'd like to know why the problem that didn't work for 6 years suddenly started working.

 

I hope that it will be abolished due to active discussions at the Konan City Waste Reduction Promotion Council.

 

If you want to change something, I believe that by taking action, the status quo will change.