rainbow-konan’s diary

愛知県江南市について私の思う事と、趣味について書きます

『介入』やりよった /I did "Intervention"

お疲れ様です。

 

昨日、23:00 外国為替において経済指標があり、ドル/円:¥150.149まで円安が進行しました。

¥150を越えたら『介入』の警戒をするべきでした。

私が水分補給で席を外しパソコンを見ると、一気に円高となっていました。

23:10 市場『介入』をやりよった。

¥150.077⇒¥147.435 と、¥2.642 円高になっています。

 

口先『介入』ではなくなった。

個人的には¥152ぐらいまでは、日銀も様子見すると思っていましたが、やってくれた。

 

物価高で困っている国民にとっては、円高の方がいいと思うのですが、ここまできたら¥100切るのは難しい。

私はドル/円:¥80程度がいいと思っています。

しかし、今の日本の状況では絶対無理ですよね。

 

この『介入』で日銀はいくら使ったのでしょう?

 

thank you for your hard work.

 

Yesterday, at 23:00, there were economic indicators in foreign exchange, and the yen depreciated to the dollar/yen price: ¥150.149.

If it exceeds ¥150, I should have been on guard against ``intervention''.

When I took my seat to rehydrate and looked at my computer, I noticed that the yen had suddenly appreciated.

23:10 I did the market “intervention”.

¥150.077⇒¥147.435, the yen has also appreciated by ¥2.642.

 

It is no longer just a verbal ``intervention.''

Personally, I thought the Bank of Japan would wait and see until about 152 yen, but they did.

 

I think a strong yen is better for people who are suffering from high prices, but at this point it will be difficult to get the yen below 100 yen.

I think dollar/yen: about 80 yen is good.

However, under the current situation in Japan, this is absolutely impossible.

 

How much did the Bank of Japan spend on this "intervention"?